Główne zainteresowania naukowe dotyczą konstrukcji i technologii kół zębatych walcowych, ale nie tylko. Od momentu objęcia funkcji kierownika Katedry Konstrukcji Maszyn, celem nadrzędnym było doprowadzenie prowadzonej jednostki do możliwie dużej samodzielności naukowej. Zasadniczy wysiłek mojej pracy to stworzenie warunków do szybkiego awansu naukowego pracownikom, którzy niejako automatycznie rozszerzali spectrum możliwości naukowych KKM i tworzyli własne (większe lub mniejsze) zespoły badawcze. Efektem takiej „polityki” jest 8 doktorów habilitowanych, z których jeden w tym roku został profesorem tytularnym (dwa kolejne postępowania habilitacyjne są w toku). Do grupy samodzielnych należy zaliczyć: profesorów Politechniki Rzeszowskiej: Adama Marcińca, Wojciecha Homika, Aleksandra Mazurkowa, Mariusza Sobolaka, Mariana Mijała (emeryt), Sławomira Miechowicza, Jacka Muchę oraz najmłodszego profesora tytularnego Grzegorza Budzika.
Tematyka prac naukowych Katedry Konstrukcji Maszyn jest wielowątkowa. Podstawowa problematyka dotyczy przekładni, przy czym konstrukcja i technologia walcowych i stożkowych przekładni zębatych zajmują miejsce szczególne. W tej problematyce Katedra ma ugruntowaną pozycję w Polsce. Możliwość prowadzenia prac badawczych jest funkcją kadry, która jest zatrudniona w Katedrze Konstrukcji Maszyn. Każdy z samodzielnych pracowników prowadzi swoją własną tematykę badawczą i własny zespół. Aktualnie Katedra zatrudnia 32 osób, w tym 2 profesorów, 6 dr habilitowanych, 12 doktorów, 8 asystentów i 4 pracowników inżynieryjno – technicznych.
Poza w/w tematyką są prowadzone prace dotyczące m.in. śrubowych rolkowych przekładni tocznych służących do zamiany ruchu obrotowego na postępowy o bardzo małym wskaźniku kinematycznym. W ramach tego tematu opracowano kinematykę przekładni, warunki współpracy ich elementów i nowe rozwiązania konstrukcyjne. Główne nurty badawcze Katedry koncentrują się na zagadnieniach związanych ze zwiększaniem nośności i niezawodności mechanicznych układów napędowych oraz badaniem ich elementów. Prace badawcze pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Konstrukcji Maszyn oscylują wokół następującej tematyki: kształtowanie warunków współpracy walcowych przekładni o styku punktowym, modyfikacji konstrukcji oraz badań modelowych przekładni o dużych przełożeniach, sztywności walcowych zazębień o zarysach wklęsło-wypukłych, konstrukcji przekładni do napędów precyzyjnych, projektowania stanowisk w układzie mocy zamkniętej do badań trwałościowych przekładni i zespołów napędowych, doskonalenia parametrów pracy łożysk tocznych i ślizgowych, dynamiki układów napędowych maszyn roboczych, tłumików drgań skrętnych.